15.5.70 רומא
בשבעה ביוני תתקיימנה הבחירות באיטליה – וכבר התחילו להשאיר את הזבל ברחובות. ממש קשה לראות את רומא האצילה הנאה, הרומנטית, ההיסטורית, שעבר והווה משמשים בה בערבוביה – שיודעת לכבד את עברה ולחיות בתוכו, שוקעת בערימות זבל דחוס בפלסטיק.

המכונה הקומוניסטית פועלת נגדנו, נגד מדינת ישראל, אף כי האהדה – של האדם הפשוט, נתונה לנו. רק שומעים שאתה מישראל והפנים מזדרחות, ובשפה לא שפה – כבר ימצאו את הדרך להביע לך הערכה והתפעלות.

ישראלים המתמצאים בחייה הפוליטיים של איטליה, רואים בתנועה הקומוניסטית הגוברת והמונה כיום באיטליה 10 מיליון – סכנה גדולה לקיום יחסים טובים בין שתי המדינות – ואילו חוגים אחראיים באיטליה וביניהם חוגי הצבא, מבינים יפה את הסכנה הקומוניסטית המאיימת על הדמוקרטיה האיטלקית ורואים אותנו – את ישראל כקו ראשון בינגושי, שיש לו יחס ישיר אליהם. שלומה של ישראל חשוב להם לא רק מטעמים סנטימנטליים. זוהי אבן בוחן.

בשיחה עם אדם מוסמך ובעל אינפורמציה מהימנה – שמעתי סיפור צדדי ופיקנטי מאוד. הוא סיפר שבין עשרות הארגונים השונים והמשונים, שמאחוריהם עומדת המפלגה הקומוניסטית, ישנו גם "הוועד למען פלשתינה". 

הוועד הזה נהנה מתקציב רציני והוא נמצא בניהולו של סנטור טרצ'יני, שהוא יהודי. הוא היחיד החותם על השקים – ומכאן שיש בכוחו לכוון וגם לרסן את הפלשתינאים, שלא ייצאו לרחובות רומא – ולא יבואו לידי עימות עם היהודים הרומאים, שהם אנשים גאים היודעים להרים יד בעת הצורך.