20.5.68
בעולם התיירות מקובלת מאוד המימרה: "הלקוח צודק תמיד". כלומר  גם כשהלקוח אינו צודק, המלצר מחייך בנימוס, מצטדק ומשתדל להשביע רצונו. קשה מאוד להוציא מכליו מלצר טוב. ככל שהוא מיטיב לשרת, כך נכון הוא לקבל על עצמו את האשמה. ככל שהוא מלצר גרוע יותר  שכחן, מחליף את ההזמנה ומביא משהו שכלל לא הוזמן  יעמוד ויוכיח ללקוח שהטעות שלו, של הלקוח. שהלקוח שינה את דעתו; שהוא סתם מריץ אותו, יחמיץ פנים, עתים אף ישחק עמו ברוגז  והוא מומחה מאין כמותו להפוך את החוויה ששמה "יציאה לבילוי", את העונג שבבילוי בבית קפה או ארוחה במסעדה לעונש.

ומומחים גדולים לכך הם רבים ממלצרינו. אם אתם רוצים לשתות את הקפה שלכם בנחת, או לאכול ארוחה במסעדה בלי סכנה של אולקוס, הנה כמה עצות טובות.

ראשית. כאשר אתם נכנסים למסעדה או לבית קפה, בחנו תחילה מי מגיש ובחרו את האזור בו מגיש מישהו בעל פנים אנושיות וחיוך על שפתיו.

שנית: חייכו אליו/אליה במיטב החיוכים שלכם ושאלו במתק שפתיים: "אפשר לשבת כאן?"

שלישית: שאלו לשלומו, לשלום אשתו וילדיו. לא יזיק. אם יגיד לכם שאין לו כאלה, תאמרו: "הוי, פניך היו לי מוכרים כל כך. האם לא נפגשנו באוניה זו וזו, בריביירה וכו'." אם זו מלצרית החמיאו למראיה, לשמלתה, לתסרוקת שלה, רחמו על רגליה, על עבודתה הקשה וכו'.

רביעית: הגישו מה שלא ביקשתם, אל תוציאו הגה. אכלו, שתו, ותגידו לו/לה שהיה מצוין. השאירו "טיפ" הגון. אם אינכם מסוגלים לבלוע את המטעמים הללו משום שאתם אלרגיים להם – חבל. לכו למסעדה אחרת. אין טעם להתאונן. זכרו – המלצר צודק תמיד...

זכרו, גם כשהמלצר אינו צודק, הלקוח מחייך בנימוס, מצטדק ומשתדל להשביע רצונו של המלצר. קשה מאוד להוציא מכליו לקוח טוב. וככל שהלקוח טוב יותר, כך נכון הוא לשרת את המלצר ולקבל על עצמו את הדין...

הכללים הללו חשובים מאוד אם רוצים אנו לפתח את התיירות בארץ. על המלצרים לא נוכל להשפיע – נשפיע אפוא על עצמנו. יבואו לישראל תיירי העולם, יראו אותנו, הלקוחות, ואת מנהגינו ותראו איך יתפעלו הללו – ואיך ניהפך להארץ של התיירות העולמית. העולם צמא למשהו חדש. לאתגרים.

האתגר שלנו: לקוח טוב.

הסיסמה שלנו: המלצר צודק תמיד.