12.2.68
ביום החמישי הקרוב פותח שעריו בית, המקווה לאצור בתוכו את פירות יצירתה של האישה היהודית בספרות, מוזיקה, מחול, ציור, משחק, זמר  בקיצור בית של האישה היהודית היוצרת - בית מניה ביאליק.

הבית, הנמצא בחצר של בית ביאליק ברחוב ביאליק בתל אביב, נפתח למעשה לפני שנה, אולם לא זכה לפעילות של ממש, אם כי הספרייה העשירה "על נשים ושל נשים" מסודרת ומטופחת ומצפה לקוראות ומעיינות. פשוט – לא ידעו עליו. מסיבה זו החליטה הוועדה הציבורית שליד הבית להפעיל את האולם במופעים שימשכו אליהם מבקרים. הערב הראשון הוקדש ליצירתה של האישה במלחמת ששת הימים וכתוצאה ממלחמה זו. אין הערב מתיימר להיות חובק את כל יצירתה של האישה בנושא הנ"ל, אך המארגנות מקוות להגיש משהו מטעמו המר-מתוק של הזעזוע שידעה הארץ וכל יושביה ואת ההד שזעזוע זה הביא ביצירות נשים.

ולא רק בשל הרצון להביא את בית-מניה-ביאליק לידיעת הציבור והפיכתו לבית אליו יבואו – החלו במבצע הערבים האמנותיים-ספרותיים. כי, אם בית זה צריך לאצור בתוכו את יצירתה האמנותית של האישה, הרי אי אפשר לערוך פירות היצירה בספריות בלבד, ולהציבם על אצטבות. שפר חלקן של הסופרות והמשוררות שלאחר שכתבו את מה שכתבו, והדפיסו את מה שהדפיסו, שוב אינן חייבות לקיים מגע עם הקורא. הכל חתום בספר, במאמר, בסיפור, בשיר. מכאן והלאה ישנה היצירה על הנייר והקורא. אך מוזיקה – חייבים לשמוע. ריקוד – חייבים לראות, משחק צריך לשחק. בית גנזים זה חייב להיות חי, והוא חי רק בעת ביצוע.

המשוררת אנדה עמיר-פינקרפלד, המנהלת את הבית בהתנדבות, בעזרתו הפעילה של מנהל בית ביאליק, מר אונגרפלד, שהוא המצנט הגדול שלו, (אגב ספרית הנשים היא ספרייתו הפרטית שתרם אותה.) מקווה שבית זה לא יהיה "רק מוזיאון", אלא בימה מקדמת, מייצגת ומדרבנת ליצירה. שהבית יהיה פעיל, ער ורענן, יהווה מקום מפגש ליוצרות יהודיות מן העולם כולו ואולי אף ישמש מופת לגויים. "הבית" פתוח לא רק לכל היוצרות והאמניות, אלא גם לרעיונות.

הערב הראשון הזה, ביום החמישי הקרוב בשעה 8, יתקיים בחסותה ובנוכחותה של רעיית הנשיא, הגברת רחל שזר, שהיא סופרת ועיתונאית נודעת. ישתתפו בו הגברות: חנה רובינא, שתקרא שלושה שירים מאת המשוררת הדסה רובין, נעמי שמר, שתספר על שיריה והשירים יושמעו; עפרה אליגון תספר ותקרא רשימות עיתונאיות ולאה מג'רו מינץ תציג תערוכה של ציור ופיסול. הכל על נושא "מלחמת ששת הימים ביצירתה של האישה." את הערב תנחה המשוררת אנדה עמיר-פינקרפלד.