5.12.66
לאטרקציות של שבוע חג החנוכה, נוספה אחת חדשה. כל-בו "שלום", הועיד אגף שלם (זה שהתקיים בו השבוע הבריטי) לכל מיני מתנות לילד, לילדה, לאיש ולאישה, שאפשר בהם לשח את הלב בחג המתנות, הוא חג החנוכה.

בדמים רבים יעלו "דמי החנוכה" הללו, אולם אפשר גם בהוצאה קטנה – אם הראש לא יסתחרר והיד תדע להישאר בתוך הכיס.

הנהלת כל בו "שלום" דאגה לספק הנאה ביד רחבה. ילד שיבוא למקום יהנה מיופיו וינדוד לעולם דמיוני. גם אם לא יוציאו עליו פרוטה – יקנה חוויות. אבל כבר אני שומעת קולות בכיה, "אמא קני – אמא'לה קני. את זה ואת זה, ואני רוצה..."

אבל כל ילד יוכל להצטלם ואף לקבל תצלום צבעוני חינם אין כסף, כעבור שבוע. הרעיון היה של אחד ממנהלי הכל-בו, אך רק חברה אחת הסכימה להעמיד את מצלמותיה לניסיון ולספק את הפילמים ולדאוג לפיתוח – וזוהי חברה גרמנית. וחבל. רעיון פרסומי מוצלח מאוד, ומהנה מאוד.

מחלקת הצעצועים עשירה מאוד ויש בה מכל וכל – בצעצועים ממוכנים וחצי ממוכנים – ויש רכבות נוסעות על "צלילי מוזיקה" ובובות קטנות וצנועות שרק כתונת לעורן (אבל שגרדרובה שלמה ומקסימה מחכה להן בתוך קופסות נפרדות). אותן בובות צנועות שאינן צריכות דבר עד שהן שלך. ואז מתחיל העניין: צריכים שמלה, צריכים נעליים וצריכים בגדי שינה וצריכים בגדי משחק, ובגדי נשף, ובגדי גשם, ושמלות מארחות, וחדר. וכשיש חדר מתאים צריך בית. וכשיש בית צריך מכונית. וצריך וצריך וצריך – אף גרוע מנישואים.

וישנם כמובן סביבונים, מכל המחירים והגדלים. כן דאג הכל-בו להביא, ולארוז בצורה מושכת לב ואנינת טעם כל מיני "מותרות שאי-אפשר-בלעדיהם" ושקונים אותם בלאו הכי, אלא שהפכו לחגיגיים בשל האריזה. חולצות לגברים, מטפחות, קוסמטיקה – גם לגברים וגם לנשים, מפיות מקסימות, מוצרים מיפן, הפיליפינים, ישראל וכו'.

ראוי במיוחד להזכיר קולקציה מקסימה של נרות בכל הצורות והצבעים – ואת הלביבות החמות והסופגניות שתימכרנה באולם וליד הבר היפה במיוחד.

ליד הכניסה מוצבים שני גיבורים עשויים פח או נחושת או נייר צבוע – שאומרים לנו שהם המכבים הגיבורים – לבד מן השנים ומהסביבונים – שולטת בכל תפאורה יפה, המזכירה מאוד את התפאורה המקובלת בחלונות ראווה, בבירות העולם, בעונה זו – של קישוטי חג המולד והסילבסטר.