2.9.66
לכבוד

מנהל מדור הטלפונים

תל אביב

מר בסביץ היקר,

כידוע לך, היה לי הכבוד להיכלל בין המאושרים, שמספר הטלפון שלהם הוחלף לפני חודשיים ימים ואשר ניתן להם מספר תל אביבי.

מיד אחרי המאורע החגיגי הזה ירד הטלפון שלי למחתרת, וכמו אצל שאר האנשים החשובים מאוד – נשמר מכל משמרת ואינו נמסר בשום פנים ואופן לדורשיו.

לגאוותי לא היה קץ. סטטוס הוא סטטוס אפילו סובלים ממנו. אבל, האמביציות שלי, בשטח הסטטוס הטלפוני, כנראה, אינן מפותחות די הצורך, והעניין הוציא אותי מכלי. נוסף לכך אני סבורה שטלפון חייב להיות גלוי ובהישג ידו של כל דורש. פניתי, אפוא, אליך בתחינה, כי תורה לאנשיך שיואילו בטובם למסור לכל דורש כי הטלפון שלי קיבל מספר חדש. ואז – לא תאמין, אך בהתערבותך המבורכת, כשהיה מחייג מישהו לפי המספר הישן, היה עונה לו תקליט – לפי נוסח השיר החדש.

המעוניין היה פונה למפקח. המפקח היה מפנה אותו ל"קלקולים". "קלקולים" היה מחזיר אותו ל"תיקונים" – תיקונים למפקח. המפקח היה מודיע לו שהמספר מקולקל. המעוניין היה מודיע ששמע תקליט – ואז – אם היה גבר, ובעל עבר ב"הגנה" ובעל אוריינטציה דמוקרטית נכונה, שידע את סדרי הטלפון שלנו המבוססים על... (לא יכולה לכתוב על מה בגלל חוק לשון הרע...), היה זוכה לקבל את המספר החדש. דורשי הלכו והתמעטו. אך למרות הכל לאושרי לא היה חסר דבר.. בשטח הטלפוני.

היעילות האידיאלית הזאת נמשכה, בערך, נהיה זהירים, שבועיים ימים. ואז קרה הדבר הנורא ועוד כאלפיים מספרים רמת-גניים זכו לחילופי סיפרה, נהיו רמת-יצחקים ונכנסו לפיקודו של התקליט המקולקל. הטלפון המסכן שלי חזר לסורו הראשון, וכל דורשי, לפי ה"נא עיין במדריך הישן" מקבלים טלפון תפוס תמיד.

כתוצאה מכך ירד מספר דורשי לאפס; המורל שלי ירד; הקומוניקציה (מילה כל כך חשובה) נפסקה כליל, ועלי להתחיל את כל קשרי מבראשית; יצא לי שם של פטפטנית הכי גדולה במדינת ישראל; סבלתי הפסדים כספיים רציניים, בקיצור: אין לפני דרך אחרת אלא לתבוע ממדור הטלפונים פיצויים לפי חוקי מדינת ישראל בתוספת 20 אחוז ריבית סמויה, הנקראת קנס פיגורים, בול בטחון, מלווה חובה, קרן פנסיה, ביטוח לאומי ושאר "פשיטות" קטנות, נוסח ישראל:

1) הפסדים כספיים בשל אבדן סיפורים ואינפורמציה (מציאה ממש) 5000 ל"י.

2) הוצאת דיבה וקלקול רפורטציה (פטפטנית!) 80000 ל"י.

3) מזונות או פיצויים בשל הפרת הבטחת נישואים (שהיתה צריכה לבוא בטלפון 120000 ל"י.

4) איבוד עצבים ומורל וסבל נפשי כתוצאה מהתאכזרות. כמה זה שווה? התענוג כולו שלי לפי התעריף שלכם.

5) ריצות אליך.

6) שיחות טלפון למדור הטלפונים + בול ביטחון.

7) ועוד מיני פריטים שבוודאי שכחתי ושאני מעריכה באומדה זהירה ב... (בלי לפגוע בזכויות לצרכי משא ומתן לפשרה בלבד) 40000 ל"י, העברה 205000 ל"י = 245000 ל"י.

(מאתיים ארבעים וחמש אלף ל"י, צמוד לדולר).

הערה: הפיצויים הנ"ל אינם כוללים סעיפים 4, 5, 6, שעליהם אתייעץ עם עורך דין ו/או שהנני מוכנה לסמוך עליך, בתנאי שתעריך אותם לפי תעריף ה"צנע" של מדור הטלפונים.

וכיוון שרבע מיליון לירות + 6, 5, 4 הם סכום נכבד, אולי בכל זאת כדאי לך להתקין תקליט שיעלה 3 לירות, שיענה לדורשי הטלפון שלי: "המספר שחייגת הוחלף...?"

בברכת שנת טובה 

וד"ש למשפחה

הנני,

שפחתך הנאמנה