צימוקים ושקדים מרים

שם ספר:   צימוקים ושקדים מרים

שם מחבר:   עפרה אליגון

מו"ל מקור:   כנרת

שנת הוצאה:   1996

שפת מקור:   עברית

"היוצר האמיתי לא יברח לעולם מן המציאות של זמנו, כי בה מקופלת המציאות הנצחית של כל הזמנים. היוצר, מאז ומעולם, הוא הוא האדם, שניתן לו להרגיש ולבטא במידה מקסימלית את הרוח המפעמת עולם בתקופתו. אין הוא בורח מן החולין, הוא רק מעלה אותם לדרגות שונות." (לאה גולדברג, האומץ לחולין). 

צימוקים ושקדים מרים – אוסף נוסף של סיפורים קצרים, במיטב אומנות הסיפור הקצר, מאת הסופרת עפרה אליגון, שמפליאה לחשוף את גדולת הרוח, הכאב, והפיוט שבהם אפופה מסכת החולין שלנו. 

"האדם הקטן" הוא גיבור סיפוריה באהבותיו, ברגעי החסד שלו, ברגעי הכלימה, וברגעי הקריצה. קשת של דמויות אמיתיות, וסיפורים מן החיים הם המעיין שממנו עלו הסיפורים. המציאות שלנו, על פרטיה הקטנים מועלית בצבעים חמים, לעתים חריפים, לעתים פסטליים, הדמויות כמו מוכרות בסיפורים מרתקים, נוגעים ללב ותמיד, במסורת הסיפור הקצר הקלאסי, מפתיעים. "

התעתועים האלה של האורחת המוזרה היו מלכדים למוקד אחד את כל כוחות הרוך והרחמים שבלב הגבר המיובש צרוב העור. לולא התבייש מפני עצמו, לולא חש אחריות כלפי משפחתו, היה קונה לבובולינה הזו שמלה וכובע ואיזה זוג נעליים..."(מתוך הסיפור, הנסיכה התורכית) 

עפרה אליגון סופרת ועיתונאית פרסמה במשך שנים טור שבועי של סיפורים קצרים ב"מעריב". חלק מן הסיפורים המופיעים בספר זה פורסם לראשונה בטור האישי שלה, וחלקם רואים אור לראשונה בספר זה. ספרה, להוציא צליל מן החיים, פורסם בשעתו וזכה להצלחה רבה.